(închide)

Educație cu suflet: Școala „Mihai Viteazul” din Craiova a marcat Ziua Încrederii printr-un picnic memorabil

 

Curtea Școlii Mihai Viteazul din Craiova a fost, ieri, locul unei adevărate sărbători a bucuriei, prieteniei și apropierii. Evenimentul intitulat „Cel mai mare picnic împreună”, organizat cu prilejul Zilei Încrederii, a adus împreună elevi, profesori și invitați într-o atmosferă caldă, plină de râsete și momente autentice.

Activitatea face parte din seria de inițiative desfășurate în cadrul Programului „Școala Încrederii”, pe care instituția îl implementează de cinci ani.

Școala se află în prezent în proces de certificare ca „Școală a Încrederii”, după ce a reușit să creeze un mediu educațional în care copiii se simt văzuți, ascultați și în siguranță, iar relațiile dintre elevi, profesori și părinți s-au transformat din neîncredere în colaborare autentică.

„Marți, curtea școlii noastre s-a umplut de râsete, îmbrățișări și bucurie la „Cel mai mare picnic împreună”, organizat de Ziua Încrederii. Am redescoperit cât de frumos e să fim alături unii de alții, să împărtășim nu doar gustări, ci și clipe de sinceritate, prietenie și apropiere.

Școala noastră se află în plin proces de certificare ca „Școală a Încrederii” în urma parcurgerii celor cinci ani de implementare a Programului Școala Încrederii. Cu ajutorul acestui program, am creat un mediu educațional în care fiecare copil să se simtă văzut, auzit și în siguranță, transformând experienţele de învăţare ale copiilor prin schimbarea relaţiilor dintre elevi, profesori şi părinţi din neîncredere în încredere. Acest lucru este demonstrat la fiecare activitate desfășurată în cadrul școlii, dar și prin creșterea numărului de elevi care optează pentru unitatea noastră de învățământ”, a menționat Cristina Ciocoiu, director adjunct al Școlii Gimanziale „Mihai Viteazul” Craiova. 

„Ziua Încrederii” a fost trăită cu emoție și entuziasm de toți elevii școlii. 

„Mi-a plăcut tare mult picnic-ul! Am stat cu colegii pe pătură, am mâncat împreună, am râs și ne-am jucat. A fost diferit față de o zi obișnuită de școală, dar tocmai de aceea a fost specială. M-am simțit bucuros că toți eram împreună, ca niște prieteni adevărați”, a spus unul dintre elevii unității de învățământ. 

Un moment deosebit al zilei a fost prezența delegației italiene de la Instituto Comprensivo Sassuolo 4 Ovest – Sassuolo, Italia, formată din șase elevi din ciclul primar și trei cadre didactice, aflați în vizită în perioada 10–15 mai 2025, în cadrul Proiectului Erasmus+ Acreditare, cu tema principală „Ecologia”.

„Ca noutate, marți am celebrat Ziua Încrederii alături de șase elevi (din clasele primare) și trei cadre didactice - Instituto Comprensivo Sassuolo 4 Ovest - Sassuolo, Italia - vizită 10-15 mai 2025, în cadrul Proiectului Erasmus+ Acreditare, tema principala Ecologia. Încrederea se construiește pas cu pas, iar azi am făcut un pas mare, împreună”, a conchis directorul adjunct al școlii. 

Într-un sistem educațional care s-a confruntat prea mult timp cu rigiditate și lipsă de adaptabilitate, Școala Încrederii vine ca un răspuns sistemic la nevoia de schimbare profundă în școlile de stat din România.

Lansat în 2020 și desfășurat pe o perioadă de cinci ani, programul își propune să transforme radical modul în care se face educație, pornind de la realitățile din clasă și construind un mediu în care fiecare copil se simte văzut, auzit și în siguranță.

Școala Încrederii mută accentul de pe performanță rigidă pe dezvoltarea armonioasă a elevului – academic, emoțional și personal. Practicile din clasă sunt centrate pe nevoile reale ale copiilor, susținute de metode de predare eficiente și adaptate, aliniate atât cu standardele British Schools Overseas, cât și cu cele ale ARACIP.

Unul dintre pilonii centrali ai programului este dezvoltarea profesională a întregului personal din școală – didactic, nedidactic și auxiliar.

Programele includ:

Leader in Me, un proces de transformare organizațională care cultivă leadershipul elevilor, creează o cultură bazată pe încredere și optimizează performanța academică.

Abordările restaurative, o filosofie de relaționare care previne conflictele și pune accent pe construirea, menținerea și repararea relațiilor din comunitatea școlară.

Practici pedagogice moderne, testate și adaptate, care răspund contextului din clasă și susțin învățarea reală.

În plus, Școala Încrederii propune un parteneriat autentic între școală și familie, punând la aceeași masă adulții din școală și pe cei de acasă pentru a construi împreună un cadru stabil și empatic, în care nevoile elevilor sunt înțelese și sprijinite sistemic.

Vizualizări: 341

Trimite pe WhatsApp

Citește și:

Călător în Oltenia

Olteni de poveste