Second Online STEPS in Poland – O experiență internațională captivantă pentru elevii de la CSEI „Sf. Vasile” Craiova

În perioada 6-8 mai 2025, elevii și profesorii de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Sf. Vasile” din Craiova au participat cu entuziasm la a doua activitate virtuală organizată în cadrul proiectului „Special Time for Each Pupil’s Skills” (STEPS), cu numărul de referință 2024-1-RO01-KA220-SCH-000253164, co-finanțat de Uniunea Europeană prin programul Erasmus+.
Activitatea, intitulată „Second Online STEPS in Poland”, a fost coordonată de echipa de la Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 4 din Polonia și a reunit online elevi, profesori, părinți și membri ai comunității educaționale din cele cinci organizații partenere ale proiectului.
Proiectul STEPS promovează incluziunea și valorificarea abilităților fiecărui elev, oferind contexte educaționale adaptate și internaționale. Pe durata celor trei zile de activitate, participanții au avut ocazia să exploreze elemente esențiale ale culturii și educației din Polonia, dezvoltându-și în același timp competențele sociale, digitale și chiar abilități de muncă.
Ziua 1: Orientare și explorare virtuală
Prima zi a debutat cu o sesiune de prezentare a participanților, urmată de un tur virtual ghidat al Poloniei și al orașului Cracovia. Elevii au vizionat un scurt film despre țară, au descoperit detalii interesante despre Cracovia, iar în final, au fost „purtați” printr-un tur virtual al școlii poloneze gazdă – SOSW nr. 4. Această introducere interactivă a facilitat o mai bună înțelegere a contextului educațional din Polonia și a creat punți de legătură între elevii din cele cinci țări.
Ziua 2: Învățare interactivă și dezvoltarea abilităților
A doua zi a fost dedicată învățării prin intermediul artei și poveștilor. Elevii au urmărit un scurt documentar despre legenda dragonului Wawel, o poveste emblematică pentru cultura poloneză. A urmat o activitate creativă de lucru manual – realizarea unui dragon din hârtie, moment în care elevii cu cerințe educaționale speciale de la CSEI „Sf. Vasile” și-au pus în valoare răbdarea, atenția, motricitatea fină și spiritul de echipă.
Ziua 3: Explorare culinară și schimb intercultural
În ultima zi, elevii au fost invitați într-o experiență culinară autentic poloneză. Echipa din Polonia a organizat un atelier de gătit virtual, în care a demonstrat pas cu pas cum se prepară tradiționalii clătite de cartofi. Elevii noștri au fost activi, curioși și implicați, urmărind rețeta și discutând despre asemănările și diferențele culinare dintre țări. Activitatea a fost o oportunitate practică de exersare a abilităților de muncă și a independenței personale, competențe esențiale pentru tinerii cu CES.
Această mobilitate virtuală, deși desfășurată online, a avut un impact major asupra participanților, în special asupra elevilor cu cerințe educaționale speciale. Aceștia au avut ocazia să interacționeze într-un mediu sigur și stimulant, să-și exprime creativitatea, să învețe despre alte culturi și să-și consolideze abilitățile de viață independentă și de muncă.
Partenerii implicați în proiect sunt:
· Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Sf. Vasile” Craiova – România (coordonator)
· Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 4 – Polonia
· Erdemli Özel Eğitim Uygulama Okulu – Turcia
· E.E.E.EK Korinthou – Grecia
· Asociația SELLification4EDUcation – România
Proiectul STEPS continuă să ofere elevilor noștri contexte de învățare valoroase, în care fiecare pas contează, iar fiecare abilitate este recunoscută și valorizată.
Echipa de proiect a CSEI Sf. Vasile cuprinde cadrele didactice: Filip Ionela-Alina, Filimon Mihaiela, Budihală Ramona, Cornea Florentina, Budeancă-Babolea Oana, Dobre Raluca Monica, Iordache Gabriela, Mateescu Marinela, Bucur Laurențiu, Prunaru Constantina, Ciu Manuela, Cărășel Nicolița, Postelnicu Ana-Codruța, Nuță Dănuț-Alexandru.
Vizualizări: 52
Trimite pe WhatsApp