(închide)

Instituția unde copiii sunt văzuți și auziți: Școala „Mihai Viteazul” Craiova, o „Școală a Încrederii”

 

Școala Gimnazială „Mihai Viteazul” din Craiova anunță obținerea certificării oficiale ca „Școală a  Încrederii”, o recunoaștere națională care confirmă angajamentul instituției față de un mediu educațional sigur, incluziv și centrat pe elev.

Această distincție reflectă eforturile constante ale întregii comunități școlare – profesori, elevi, părinți și parteneri – de a construi o cultură bazată pe respect, colaborare și dezvoltare personală autentică.

Programul național „Școala Încrederii” este o inițiativă educațională dedicată transformării școlilor de stat din România, având ca scop crearea unui mediu de învățare în care fiecare copil să se simtă văzut, auzit și în siguranță.

Lansat în septembrie 2020 de Asociația Școala Încrederii, programul este implementat gratuit în școlile publice prin intermediul unor parteneriate bazate pe sponsorizări și contribuții private . 

Povestea frumoasă a Scolii Gimnaziale ,,Mihai Viteazul" din Craiova se oglindește în obținerea Certificării ca Școală a Încrederii, după parcurgerea celor cinci ani de implementare, plini de activități inedite, creative, întâlniri de lucru lunare împreună cu cadrele didactice, elevi, părinți.

„Prin acest program, școala noastră a devenit treptat, de la an la an, o comunitate a încrederii, a parteneriatului școală - familie, a stării de bine. Ce a însemnat programul „Școala Încrederii” pentru Școala Gimnazială „Mihai Viteazul” Craiova?  Pentru noi, programul nu a fost doar o inițiativă externă, ci o adevărată transformare de mentalitate și cultură școlară. A însemnat curajul de a privi dincolo de programa și note, către copilul real, cu nevoile lui emoționale, cu fricile, cu potențialul său unic. A însemnat deschiderea profesorilor către învățare continuă, către introspecție, colaborare și conectare autentică cu elevii și colegii. A însemnat relații mai calde și mai sincere între adulți și copii, între școală și părinți, între toți cei care formează comunitatea noastră educațională. Am început să construim o școală în care contează nu doar ce știi, ci și cum te simți. Am învățat că fiecare copil are nevoie să fie văzut, ascultat și valorizat. Am crescut ca echipă — profesori, elevi, părinți — încrederea devenind fundamentul pe care clădim împreună. Într-un cuvânt, Școala Încrederii ne-a ajutat să fim mai umani, mai aproape de esența educației: dezvoltarea unor oameni echilibrați, empatici și încrezători în sine, a precizat directorul Școlii Gimnaziale „Mihai Viteazul” Craiova, prof. Dana Maria Cotfasă. 

Pentru această instituție din Craiova, mai spune managerul, „Școala Încrederii” a început cu un vis simplu, dar profund: ca fiecare copil să fie bine la școală.

„Din 2020, anul în care a luat naștere, programul a crescut pas cu pas, cu răbdare și dedicare. A pornit alături de 54 de școli de stat curajoase, iar astăzi, la patru ani distanță, este prezent în 284 de școli din 37 de județe și din municipiul București. În aceste zile, programul marchează un moment important: au început acreditările pentru școlile care s-au alăturat în 2020 și 2021. În județul Dolj, două școli au obținut deja acreditarea, devenind primele recunoscute oficial din cele 284 care fac parte din Școala Încrederii: Scoala Gimnaziala Mihai Vitezul din Craiova si Scoala Gimnaziala Malu Mare. Este un pas care confirmă că transformarea în educație este posibilă atunci când oamenii cred în ea și lucrează împreună pentru binele copiilor”, a completat Cotfasă. 

Într-o lume educațională aflată în continuă transformare, încrederea devine fundamentul pe care se clădește orice proces de învățare autentică. Elevii și profesorii au nevoie, mai mult ca oricând, de un mediu în care să se simtă susținuți, valorizați și liberi să experimenteze. Colaborarea între școli, schimburile de bune practici și deschiderea către inovație contribuie la formarea unui sistem educațional adaptat realităților actuale — unul viu, dinamic și orientat spre dezvoltarea completă a fiecărui elev.

„Conceptul de „încredere” stă la baza tuturor activităților de învățare și dezvoltare, atât pentru profesori, cât și pentru elevi. Este esențial ca fiecare participant în procesul educațional să simtă susținere și deschidere pentru a evolua. Inițiativele care propun metode alternative de lucru cu elevii — în afara tiparului clasic de „pix și caiet pe bancă” — devin din ce în ce mai apreciate. Astfel de abordări stimulează curiozitatea, implicarea activă și creativitatea elevilor, creând un mediu mai dinamic și mai atractiv pentru învățare. Proiectele care încurajează colaborarea între școli și schimburile de experiență aduc beneficii reale tuturor celor implicați. Profesorii descoperă noi metode, împărtășesc bune practici și, deși resimt oboseala unui ritm intens, exprimă cu entuziasm satisfacția muncii bine făcute: „Suntem obosiți, dar ne place!”. Această combinație de inovație, colaborare și pasiune este cheia pentru un sistem educațional viu și adaptat nevoilor actuale ale elevilor”, a conchis inscpectorul școlar din cadrul ISJ Dolj, Amalia Năstase. 

 

Vizualizări: 378

Trimite pe WhatsApp

Citește și:

Călător în Oltenia

Olteni de poveste