(închide)

Școala Gimnazială Malu Mare: Un model de educație bazată pe încredere și dezvoltare holistică

 

Școala Gimnazială Malu Mare din județul Dolj reprezintă un exemplu remarcabil de transformare educațională în cadrul programului „Școala Încrederii”, program dezvoltat de Wellbeing Institute și Mind Education în parteneriat cu Transylvania College. 

După un proces de transformare de patru ani, Școala Gimnazială Malu Mare a obținut acreditarea oficială „Școala Încrederii”, devenind una dintre primele unități de învățământ din țară recunoscute pentru implementarea cu succes a acestui program.

Acreditarea confirmă angajamentul școlii față de dezvoltarea emoțională și socială a elevilor, promovând un climat educațional bazat pe încredere și colaborare.

Directorul școlii, Anca Irina Neda, a finalizat programul „Școala Directorilor cu Încredere”, dobândind competențe esențiale pentru susținerea transformării instituționale. Întregul personal al școlii a beneficiat de formare în conținuturile specifice programului, inclusiv lecții de leadership livrate în clase și activități extracurriculare.

La nivel gimnazial, este implementat programul „Leader in Me”, aprobat de ISJ Dolj, iar la nivel primar și preșcolar se regăsesc conținuturi din domeniul dezvoltării personale, toate aliniate viziunii „Școala Încrederii”.

Școala Gimnazială Malu Mare promovează un mediu educațional în care elevii, părinții și cadrele didactice colaborează activ. Prin activități precum atelierele de vară „Șotron” și participarea la proiecte educaționale europene, elevii au oportunitatea de a-și dezvolta abilități sociale și academice într-un context stimulativ. De asemenea, părinții sunt implicați în viața școlii, sprijinind dezvoltarea emoțională și personală a copiilor lor.

În școală, valorile programului „Școala Încrederii” sunt vizibile și în spațiul fizic: cele șapte deprinderi ale persoanelor eficace și alte elemente vizuale care exprimă potențialul fiecărui membru al comunității sunt afișate în mod proeminent. Aceste materiale sunt realizate chiar de elevi, oferindu-le un sentiment de apartenență și mândrie față de propria contribuție.

„Programul „Școala Încrederii” a contribuit semnificativ la dezvoltarea relațiilor din comunitatea din Malu Mare, prin promovarea unui climat de respect, încredere și susținere reciprocă. Elevii, părinții și cadrele didactice au fost implicați în activități care au încurajat comunicarea deschisă și colaborarea. În acest context, relațiile dintre elevi s-au îmbunătățit, iar conflictele au fost rezolvate mai ușor, într-un mod constructiv. De asemenea, părinții au fost mai implicați în viața școlii și în susținerea dezvoltării emoționale a copiilor lor, iar profesori au dobândit noi strategii de sprijin pentru elevi. Astfel, programul a consolidat legăturile între școală și comunitate, creând un mediu mai unit și mai armonios”, a menționat directorul unității de învățământ, Anca Irina Neda. 

„Școala Încrederii ne-a oferit posibilitatea de a experimenta și implementa noi tehnici de abordare in procesul de învățare. Elevii noștri au căpătat mai multă încredere în sine, au învățat să aprecieze punctele forte ale celorlalți, să colaboreze, au dezvoltat strategii de leadership, au dovedit că pot să-și depășească limitele  stabilindu-si singuri obiective”, spune și prof. Irina Coman. 

„Școala Gimnazială Malu Mare a fost certificată ca Școală a Încrederii, o recunoaștere a angajamentului său față de un mediu educațional empatic, colaborativ și centrat pe nevoile copilului. Acest parcurs a presupus formare pentru profesori, deschidere către dialog cu părinții și construirea unei relații autentice în comunitate. Statutul obținut reflectă transformarea școlii într-un spațiu unde copilul este ascultat, sprijinit și încurajat să învețe cu bucurie”, a precizat prof. Lucia Soare. 

Prin implementarea programului „Școala Încrederii”, Școala Gimnazială Malu Mare a demonstrat că transformarea educațională este posibilă atunci când există viziune, angajament și colaborare între toți membrii comunității școlare. Acreditarea obținută reprezintă o recunoaștere a eforturilor depuse și un model de bune practici pentru alte unități de învățământ din România.

Vizualizări: 406

Trimite pe WhatsApp

Citește și:

Călător în Oltenia

Olteni de poveste