Cerc pedagogic online. Consilierii educativi din zona Motru au discutat despre educația în pandemie

 

Dacă şcoala se desfăşoară online, şi cercurile pedagogice ale profesorilor se desfăşoară tot aşa! Astfel, joi, 21 ianuarie 2021, consilierii educativi din zona Motru, împreună cu domnul inspector Grigore Alexandrescu și responsabila cercului pedagogic, Bejenaru Felicia, și-au dat întâlnire în mediul online, prima dată împreună, după mai multe luni de pandemie şi de consecinţele atrase de apariţia acesteia în vieţile noastre. Bucuria revederii a fost mare, activităţile acestea fiind cele care ne aduceau împreună pentru a împărtăşi din experienţa la catedră şi de a crea puntea de legătură dintre noi, coordonatorii de proiecte și programe educative, care avem un rol incontestabil, de a completa și sintetiza influențele educative asupra elevilor.  Aceste întâlniri au menirea să lămurească și să adâncească unele preocupări ale școlii, consolidând cunoștințele, priceperile și deprinderile și stimulând interesele, înclinațiile și aptitudinile elevilor.
Doamnele profesoare Popescu Melania și Vîlceanu Ileana Maria, de la Școala Gimnazială Slivilești, împreună cu elevii clasei a VII-a, au susţinut, cu emoție și bucurie, o frumoasă şi binevenită activitate despre educația copiilor în pandemie. Colegele noastre nu și-au dorit să verifice ce știu elevii, ci hotărârea lor de a ținti mai sus, de a se avânta entuziaști către sfere înalte, dar nu înainte de a verifica că sunt ancorați în realitate.
Cu tact și măiestrie i-au dus pe elevi în trecut, discutând despre bolile infecțioase care au provocat pandemii, unele cu consecințe devastatoare. Metoda interviului a permis o investigare în adâncime a aspectelor legate de coronavirus, de emoțiile și sentimentele copiilor în această perioadă, de avantajele și dezavantajele învățământului online.
Elevii au avut ocazia să afle ce măsuri s-au luat, cum au reacționat oamenii, cum au încercat să se protejeze și să facă reguli pe care să le respecte cu strictețe. Au văzut cum a evoluat omenirea și au descoperit din altă perspectivă lumea digitală care le permite oamenilor să mențină conexiunea, să învețe, să facă comerț, să se informeze, să muncească, să se implice în diverse activități, să se joace.
Li s-a transmis copiilor că această perioadă este temporară și că trebuie să continuăm să găsim sens în tot ceea ce va urma, să nu lăsăm suferința și neîncrederea să preia controlul, să ne trăim emoțiile, să ne continuăm viața. Fiecare coleg/colegă şi-a spus impresiile despre actul educativ în general, despre orele de consiliere și orientare și despre activitățile educative, în special. Am aflat că metodele şi procedeele prin care recurge fiecare pentru a conduce aceste activități în online sunt diverse, cu atât mai mult cu cât avem de-a face cu problemele tehnice tot mai dese, mai ales în mediul rural ( lipsa tabletelor sau al altui dispozitiv pentru a se conecta al elevilor, lipsa conexiunii la internet, a spaţiului din cadrul familiei etc.) Fiecare profesor a întâmpinat dificultăţi cărora le-a făcut faţă într-o manieră personală. Cu toţii am fost de acord că trebuie să mişcăm emoţional elevii pentru a-i determina să lucreze cu plăcere şi pentru a preveni absenteismul de la ore.
Educaţia online este grea pentru toată lumea. Numai împreună, copii -părinți -cadre didactice, cu iubire, răbdare și credință vom reuși să trecem peste toate obstacolele. ,,Cheia nu e să facem mai mult, ci să facem ce putem, cu îngăduință și ajutor”, dar să facem, nu să așteptăm să facă alții pentru noi. Domnul inspector, prof. Grigore Alexandrescu și responsabila cercului, prof. Bejenaru Felicia au felicitat coordonatorii de proiecte și programe educative pentru această responsabilitate asumată, pentru acest consum de sine conștient, mulțumindu-le pentru tot ceea ce fac, cu dăruire de sine, discret, pentru a ajuta elevii să se adapteze într-o lume care se transformă într-un ritm alert.

AUTOR: Prof. Bejenaru Felicia

Vizualizări: 740

Trimite pe WhatsApp

Citește și:

Călător în Oltenia

Olteni de poveste