Proiecte de amploare la Liceul Energetic din municipiul Târgu-Jiu

 

Liceul Energetic din Târgu-Jiu a fost săptămâna trecută gazda mai multor activități interactive, care au antrenat un număr mare de participanți la derularea a două proiecte cu impact asupra cadrelor didactice din învățământul preuniversitar, dar mai ales asupra elevilor din domeniul tehnic, pasionați de inovație și recondiționare creativă, sustenabilă.

Liceul Energetic din Târgu-Jiu, instituție cu o vechime de peste douăzeci de ani în învățământul tehnic gorjean, a fost, săptămâna trecută, gazda mai multor activități interactive, care au antrenat un număr mare de participanți, atât la derularea proiectului Erasmus+ ,,Methods that increase interest in technical education in upper secondary school”, cât și la organizarea Concursului Național TRIADA RESURSE-RECICLARE-RECONDIȚIONARE.

În ceea ce privește primul proiect, Erasmus +, principalul obiectiv a fost creșterea interesului elevilor de gimnaziu pentru învățământul profesional și tehnic, aflat într-un impas în ultima perioadă. Școala Gimnazială Gheorghe Tătărescu din Târgu-Jiu a fost un alt partener din Romania în cadrul acestui proiect, alături de școli din Suedia, Grecia si Polonia, vizitate de elevii Liceului Energetic în cursul acestui an școlar.

Au fost prezenți 33 de elevi și 11 profesori din cele trei țări partenere. În prima zi de proiect am desfășurat activități în școala noastră, a doua zi s-a realizat o excursie la Rânca, iar în data de 22 martie am fost organizatori ai concursului TRIADA, aflat la a 12-a ediție.

Ne-am propus să facem activități comune cu elevii de gimnaziu, în cadrul cărora să-i familiarizăm cu noțiuni tehnice, iar sub îndrumarea elevilor noștri să realizeze niște lucrări practice.

Până acum s-au derulat mobilități în Suedia, Grecia și Polonia, de care au beneficiat un număr de 14 elevi si 10 profesori ai școlii noastre, urmând ca la începutul lunii octombrie a acestui an să se desfășoare o altă mobilitate în Suedia, la care vor participa un număr de 14 elevi si 3 cadre didactice din Liceul Energetic.

Activitățile derulate în proiect vizează teme practice realizate de elevi ai școlii gimnaziale sub coordonarea elevilor Liceului Energetic, fiind de impact asupra interesului pentru domeniul tehnic, care poate orienta favorabil traseul profesional pentru elevii implicați. S-au derulat mai multe astfel de sesiuni de muncă în echipă și s-a observat creșterea vizibilă a interesului elevilor de gimnaziu pentru diferite aplicații practice, dispozitive de automatizare, circuite programate etc, pe care le utilizăm zilnic în viața cotidiană.

În urma acestor activități am fost încântați să constatăm că unii elevi de gimnaziu și-au descoperit abilități practice, dar și pasiunea pentru tehnică. Sperăm ca acest proiect să fie un pas spre rezolvarea acestei probleme cu care se confruntă liceele tehnice nu doar din România, ci și din țările europene partenere în proiectul nostru.

În ceea ce privește al doilea proiect, simpozionul adresat cadrelor didactice din țară, în cadrul căruia s-a derulat concursul național pentru elevii cu idei practice inovative, acesta este la a 12-a ediție, prima ediție desfășurându-se în anul 2008 la Liceul Energetic.

Astfel, lucrările practice au fost prezentate de către elevi atât în în limba română, cât și în limba engleză, fiind abordate soluții de eficientizare a producerii energiei electrice cu panouri solare, exemple de reciclare a unor deșeuri metalice, utilizarea senzorilor pentru diferite aplicații cum ar fi: măsurarea vitezei vântului, sistem de alarmare în caz de cutremur etc.

De-a lungul edițiilor anterioare ale concursului, interesul temei a generat idei inovative chiar și pentru elevii talentați de domeniul limbii și literaturii române. Asfel, s-au redactat lucrări cu teme precum Reciclarea cuvintelor în limbajul meteorologic, în care elevii au ajuns la concluzia că nu doar elementele tangibile, concrete, pot fi reciclate, ci și cele abstracte, precum cuvintele, al căror sens a suportat schimbări masive de formă și de conținut în ultima perioadă.

La derularea proiectului au participat și reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Gorj și ai Distribuție Energie Oltenia, dar și partenerii Liceului Energetic din din Suedia, Grecia si Polonia, profesori și elevi, aflați în această perioadă în mobilitatatea din România.

Lucrările concursului s-au încheiat cu festivitatea de premiere si înmânarea premiilor elevilor câștigători pentru cele două secțiuni ale competiției: Secțiunea I- Machete/Panoplii-inventică, inovație în domeniu și Secțiunea a II-a: Prezentări Power Point-conținut digital.

Ne-am bucurat de numeroasa prezență a elevilor și profesorilor, precum și de numărul mare de lucrări înscrise în concurs, ceea ce demonstrează ca tema aleasă de noi este din ce în ce mai actuală, atrage din ce în ce mai mulți tineri în căutarea de soluții sustenabile care să răspundă problemelor declanșate de criza energetică globală, dar și problemelor de poluarea a mediului.

 Le mulțumim tuturor și îi așteptăm și la edițiile viitoare!

Prof. Antoaneta Butoarcă

Prof. Gheorghița Clipicioiu

Prof. Irina Sefter

Galerie foto





Vizualizări: 764

Trimite pe WhatsApp

Citește și:

Călător în Oltenia

Olteni de poveste