Simpozion interjudețean despre autism la Motru! Au participat sute de persoane

 

În spirit de solidaritate și respect față de persoanele diagnosticate cu tulburări din spectrul autismului și familiile acestora, zilele trecute, elevii claselor a II-a B, a II-a E, a IV-a A, a V-a E, a VII-a D, a VII -a G, a VIII-a C, a VIII-a E, părinți, bunici, cadre didactice, asistenți sociali, psihologi, profesori consilieri, primarul municipiului Motru, directorul Școlii Gimnaziale Nr. 1, directorul Casei de Cultură, reprezentanți mass media au participat la simpozionul interjudețean ,,Nimeni Nicăieri” și la concursul interjudețean ,,Nimeni Nicăieri …..și eu sunt aici!” -Ediția I  -CAERI poziția 1110, Anexa nr. 9 la OMEN nr. 3016/09.01.2019. 

La eveniment s-au înscris 150 cadre didactice si 270 elevi din învățământul de masă și copii cu tulburări din spectrul autist, din  judetele: Timiș, Dolj, Gorj, Olt, Caraș -Severin, Botoșani, Râmnicu-Vâlcea, Constanța, Ilfov și municipiul Bucuresti. Simpozionul s-a desfășurat pe mai multe secțiuni, destinate atât profesorilor, cât și elevilor. Tema abordată a influențat în mod pozitiv creativitatea copiilor care și-au exprimat în mod original opinia în creațiile lor, iar amprenta actului artistic și literar dirijat de cadrele didactice, n-a făcut decât să sporească paleta de impresii plăcute asupra întregii expoziții. Organizatorii, Bejenaru Felicia, Pîrvulescu Eduard, Gionea Daniela, Crăciun Dorina,  Andrei Jeanina, Grecu Ramona, Roman Emilia, Zagoicea Ionela, în colaborare cu Popescu Cristina, Enulescu Iuliana, Popescu Ionela, Medar Irina, Bușoi Camelia și Murgilă Maria de la C.J.R.A.E. Gorj, Bobină Ileana de la S.O.S. Copiii Gorjului, Popovici Laurențiu -C.C.D. Gorj,  au devenit vocea care reprezintă interesele și drepturile copiilor cu autism. „Organizatorii și cei implicați au scos în evidență faptul că, în autism, cuvântul cheie este acceptare, nu schimbare, nu reparație. Autismul este o nouă și o altă viață, într-adevăr bizară. Autismul nu este sinonim cu oameni indiferenți care locuiesc izolat în lumea lor. Ei au o abilitate specială, nu o dizabilitate. Și ei ca și noi se dezvoltă în ritm propriu, la nivelul la care sunt pregătiți să o facă, pentru a aduce pe planetă cunoașterea imensă și pentru a o aplica. Am atras atenția că rolul cadrelor didactice nu este acela de a vindeca copiii cu autism, ci de a le oferi un spațiu sigur și confortabil în care ei să se dezvolte în ritm propriu. Să nu-i eticheteze și să nu admită etichetarea lor. Drumul e greu, e foarte greu, însă miza e viața unor copii, care deja suferă. Nu știm unde duce drumul lor, dar știm că numai împreună vom reuși. NIMENI NICĂIERI ... SI NOI SUNTEM AICI, GATA ORICÂND SĂ LUĂM ATITUDINE!”, a spus prof. Bejenaru Felicia.

Galerie foto



Vizualizări: 846

Trimite pe WhatsApp

Citește și:

Călător în Oltenia

Olteni de poveste