(închide)

Peste 100 de elevi din Motru, parte activă în lupta împotriva abandonului școlar

 

„Abandonul şcolar este o realitate socială complexă având o multitudine de cauze şi având nevoie, în consecinţă de răspunsuri diversificate. Din acest motiv, am ales să abordăm această problemă”, spune profesorul Felicia Bejenaru de la Motru. Pentru a atrage atenția asupra acestui subiect din ce în ce mai prezent în realitatea noastră, profesorii de la Școala Gimnazială Nr. 1 din municipiul Motru au organizat miercuri, 12 iunie 2019, câteva activități în cadrul proiectului regional ,,Și acum ce facem, micuțule?”, (Concurs și simpozion regional, prima ediție, înscris în CAERI- poziția 1119- Anexa nr 9 la OMEN nr 3016/09.01.2019). Prin intermediul activităţilor extraşcolare având ca temă reprezentările scenice, muzica şi teatru, precum și concursul de creații artistico -plastice și literare.

Convingerea că trebuie promovate şi aplicate, în cel mai scurt timp posibil, acţiuni de prevenire a abandonului şcolar, voinţa de a susţine eforturile de diversificare ale metodelor de predare-învăţare, preocuparea pentru orientarea şcolară şi profesională a elevilor, toate acestea reprezintă principalele motivaţii pentru elevi de a evita abandonul şcolar, dându-le în acelaşi timp posibilitatea de a se implica într-un proiect artistic şi de a lucra în echipă. Activităţile din proiect au permis elevilor să-şi întărească încrederea în ei înşişi dându-le oportunitatea de a se exprima în altă manieră, de a-şi depăşi limitele, de a găsi motivaţia pentru studiu, diminuând rata absenteismului și a abandonului școlar.

„Acest proiect se dorește a fi un suport pentru întreaga societate care se confruntă cu
problema absenteismului. Profesorul are menirea să promoveze învăţarea eficientă, adică o învăţare activă, participativă şi creativă. De aceea şi noi încercăm, prin acest proiect, să-i implicăm activ, atât pe elevi, cât şi pe părinţii acestora, în diverse activităţi educative”, a spus Felicia Bejenaru.
            La ultima activitate din cadrul proiectului au participat un număr de 105 elevi din clasele a IV-a A, a II-a B și a II-a E, alături de părinți și membrii comunității locale. Elevii participanți au realizat o expoziție cu desenele, picturile, compunerile și poeziile scrise de ei. Elevii de etnie rromă au primit cărți și jucării din partea colegilor prezenți la activitate, care au înțeles ca nu există nicio diferență între ei și copiii de altă etnie și că toți au aceleași drepturi și îndatoriri, iar rolul lor este de a facilita accesul și integrarea acestori copii rromi la educație, așa cum pot și ei.

Astfel proiectul și-a propus și refacerea echităţii în educaţie în ceea ce priveşte copilul rrom, în vederea conservării şi dezvoltării identităţii sale culturale, asigurarea de şanse egale la educaţie pentru toţi copiii, inclusiv pentru cei rromi.                   

„În cadrul activităților am dezvoltat elevilor care provin din medii defavorizate sentimentul apartenenței la un grup, stimulându-le creativitatea și ințiativele. Prin activitățile de reprezentări teatrale am urmărit nu numai creșterea stimei de sine și a încrederii în forțele proprii ci și dezvoltarea cetățeniei active și a devoltării personale”, au transmis organizatorii.

Lucrările prezentate în cadrul simpozionului ne-au îmbunătățit cunoștințele în domeniu, ne-au făcut să înțelegem cele mai complexe contexte educaționale, să schimbăm idei să să găsim noi soluții pentru prevenirea absenteismului.

Prin participarea la acest proiect cadrele didactice din diferite județe ale tării alături de profesorii Bejenaru Felicia, Pîrvulescu Eduard, Gionea Daniela, Crăciun Dorina, Popovici Laurențiu, consilierul școlar Bușoi Camelia, mediatorul școlar Popescu Cristina, inspectorul școlar Grigore Alexandrescu promovează egalitatea de şanse, dezvoltarea procesului didactic într-un cadru multicultural, susţinerea categoriilor dezavantajate, lupta împotriva abandonului şi eşecului şcolar.

Galerie foto





Vizualizări: 816

Trimite pe WhatsApp

Citește și:

Călător în Oltenia

Olteni de poveste